Friday, May 27, 2011

Song: 100种生活

http://www.youtube.com/watch?v=RgId62LQEbY

This song is about how there are 100 different ways of living. It's about asking ourselves how we seek out the way we want to live. No one can be strong all the time. There are definitely moments of weakness, moments of doubts. It will take time for us to search our soul and search for the life we want. The lyrics are actually quite sad. But it's sang in a relatively happy way. While I personally feel that nothing is smiling while crying (笑着哭), but I guess this song is trying to tell us to be positive as well. It'll be okay, one day. I heard this song during NUS Resonance concert 2011 The Inside Edition and I really liked it. It's a song which didn't impose that there will be a happy ending. But it's possible and we should all try.

卢广仲 - 100种生活

整个世界停止不转动很寂寞
走在海边数着萤火虫好困惑
想要的生活怎么有一百种
不想掉进这深深漩涡
整个海洋摆动柔软地举起我
孤单给我自由犹豫得好感动
想要的生活怎么有一百种
该怎么走谁来告诉我 wow
每当我背对星空
抱着地球
发现自己其实脆弱不敢说
当我背对星空
孤独摸索
爱情渐渐萎缩我猜不透
无边的宇宙哪里有我想要的生活
整个海洋摆动柔软地举起我
孤单给我自由犹豫得好感动
想要的生活怎么有一百种
该怎么走谁来告诉我 wow
每当我背对星空
抱着地球
发现自己其实脆弱不敢说
当我背对星空
孤独摸索
爱情渐渐萎缩我猜不透
无边的宇宙哪里有我想要的生活
每当我背对星空
抱着地球
发现自己其实脆弱不敢说
当我背对星空
孤独摸索
爱情渐渐萎缩我猜不透
无边的宇宙哪里有我想要的生活
我那一百种要在很久很久以后才会懂
我一百种生活

No comments: